home studios equipment staff/friends booking/rates for sale forum contact

Protonic Reversal-EP127-Steve Albini

Moderators: kerble, Electrical-Staff

Re: Protonic Reversal-ep81: Brendan Canty (fugazi, Deathfix)

Postby cneutron on Mon Apr 11, 2016 5:34 pm

Ben Abraham wrote:What I got out of the Canty interview was that if Fugazi was to play again, it'd be four dads jamming in a garage. They'd be ultimate example of dad-rock.

That's so bizarre.


Strange times we live in!

154 wrote:It was the most candid response I recall hearing from any of them regarding getting back together. The amount of work required to do it right vs. what they can put into it + super high expectations (from everyone but mostly themselves) means it'll probably never happen. Though we did learn that Joe moved back to DC..


Which eliminates at least one obstacle that was there for years "oh yeah, the bass player is on a different continent". I certainly could have pressed it a little further, but I felt like that answer was very honest and forthcoming and I really get it about their own super high expectations.

Ben Abraham wrote:^ This is why Fugazi is the greatest band of all time; absolute sincerity and devotion to their craft. They wouldn't do it because people throw money at them, or for some glib exercise. If they get back into it they'll be going at it full throttle and they'll put out another fantastic record and as always it'll be done on their terms.


Exactly. And you know it would be, and that there is no chance it would take 3 years to make another record or whatever, but ultimately it would just be on them to decide if it was a thing they wanted to do.

Ben Abraham wrote:Also, is nice to hear Fugazi perspective that's not Ian. Brendan just seems like a really chill guy.


As much as I love Ian, it often gets lost that the band is/was composed of 4 very intelligent and interesting people with their own views on the world, interests and opinions. It was honestly a pleasure to talk to the man, the kind of conversation that makes you feel better about the community of punk rock (or whatever) in general. Thanks for listening! Sorry it took a minute to get caught up.
"If you wanna make this DIY shit go, you gotta fucking step up." -Russell Emerson Hall
Conan Neutron & the Secret Friends = Music band: Neutron/Ash/Crover.
Protonic Reversal = Radio Show/Podcast
Radio NOPE = 24/7 Kickass tunes/talk
User avatar
cneutron
Humankind's Greatest Musical Genius
Humankind's Greatest Musical Genius
 
Posts: 4200
Joined: Mon Jun 30, 2003 4:33 pm
Location: Milwaukee, WI

Re: Protonic Reversal-ON AIR NOW-FM DrAwkward

Postby cneutron on Thu May 05, 2016 7:37 pm

New episode!
Nowza-a'clock

Today is the mighty DJ Hostettler (aka FM DrAwkward) of Unintimidated: Wisconsin Bands Against Scott Walker compilation. The talk will be about this fantastic thing that has been created, and what it all means. Tune in! Radio NOPE

http://www.radionope.com
"If you wanna make this DIY shit go, you gotta fucking step up." -Russell Emerson Hall
Conan Neutron & the Secret Friends = Music band: Neutron/Ash/Crover.
Protonic Reversal = Radio Show/Podcast
Radio NOPE = 24/7 Kickass tunes/talk
User avatar
cneutron
Humankind's Greatest Musical Genius
Humankind's Greatest Musical Genius
 
Posts: 4200
Joined: Mon Jun 30, 2003 4:33 pm
Location: Milwaukee, WI

Re: Protonic Reversal-Ep82: FM DrAwkward-unintimidated comp

Postby cneutron on Fri May 06, 2016 4:37 pm

Ep082: DJ Hostettler (Unintimidated: Wisconsin Musicians Against Scott Walker)

Image


stream/download
stitcher
itunes

A Protonic Reversal special with the mighty DJ Hostettler (Ifihadahifi, Body Futures, etc.) and his Unintimidated: Wisconsin Musicians Against Scott Walker project/culture jam. Conan and DJ talk about the Wisconsin governor and all the ways he is terrible and get to the bottom of what leads so many bands to come together against him. Who says protest music is dead? Get mad!

Tyranny is Tyranny – Three Point Program to Destroy Wisconsin
Fowlmouth – Too Tired to Riot

Body Futures – Right To Work
Haunted Heads – 285 Feet Tall
Drillers – Starving

Holy Shit! – How About ‘no’, Scott?
Ifihadahifi – Bring Back the Guillotines
Ifihadahifi – Imperial Walker

Shellac – the End of Radio (Closing Theme)
"If you wanna make this DIY shit go, you gotta fucking step up." -Russell Emerson Hall
Conan Neutron & the Secret Friends = Music band: Neutron/Ash/Crover.
Protonic Reversal = Radio Show/Podcast
Radio NOPE = 24/7 Kickass tunes/talk
User avatar
cneutron
Humankind's Greatest Musical Genius
Humankind's Greatest Musical Genius
 
Posts: 4200
Joined: Mon Jun 30, 2003 4:33 pm
Location: Milwaukee, WI

Re: Protonic Reversal-Ep82: FM DrAwkward-unintimidated comp

Postby cneutron on Wed May 18, 2016 2:28 pm

Ep083: Joel Frost (Playing Rock Star)Image

stream/download
itunes
stitcher


Joel Frost does a TV Show called Playing Rock Star. This is a unique show where Joel plays with an established band on one of their big songs and gets a taste of what being in a band people give a damn about must be like. The first episode features The Electric Six, the band with their breakout hit “Gay Bar”. It’s a good conversation about the secret language of being in a band, being a fish out of water and what it is like playing in “the big time” even if only for a night. Check it out!

Songs played:

Nervous Curtains – Light Up the Sky (Van Halen)
Electric Six – Gay Bar

Le Butcherettes Official – Stab My Back
the rutabega – Nosy Neighbors

Shellac – the End of Radio (closing Theme)
"If you wanna make this DIY shit go, you gotta fucking step up." -Russell Emerson Hall
Conan Neutron & the Secret Friends = Music band: Neutron/Ash/Crover.
Protonic Reversal = Radio Show/Podcast
Radio NOPE = 24/7 Kickass tunes/talk
User avatar
cneutron
Humankind's Greatest Musical Genius
Humankind's Greatest Musical Genius
 
Posts: 4200
Joined: Mon Jun 30, 2003 4:33 pm
Location: Milwaukee, WI

Re: Protonic Reversal-Ep084: Sohrab Habibion(SAVAK,Obits, Ed

Postby cneutron on Thu May 26, 2016 7:50 pm

Protonic Reversal is on the air! Today we have Sohrab Habibion of SAVAK / Obits and Edsel. You better believe we're gonna talk some rock. Brenna Betts back in studio. Tunes, laughs, good times. Etc. Should be a blast and a half.
[url]
http://www.radionope.com[/url]
"If you wanna make this DIY shit go, you gotta fucking step up." -Russell Emerson Hall
Conan Neutron & the Secret Friends = Music band: Neutron/Ash/Crover.
Protonic Reversal = Radio Show/Podcast
Radio NOPE = 24/7 Kickass tunes/talk
User avatar
cneutron
Humankind's Greatest Musical Genius
Humankind's Greatest Musical Genius
 
Posts: 4200
Joined: Mon Jun 30, 2003 4:33 pm
Location: Milwaukee, WI

Re: Protonic Reversal-Ep084: Sohrab Habibion(SAVAK,Obits, Ed

Postby cneutron on Sun Jun 05, 2016 11:12 pm

Image
stream/download
itunes
stitcher


Conan and Brenna talk with the talented guitarist/singer about what constitutes a headphone record, your own genre of badass, punk rock and rules, the Damned and "hard goth", Legos, confirmation bias, and feedback loops, taxonomic system for music, pen pals, zines and letting things reveal themselves over time, staying social and other people's stories, recruiting your boss to play bass and opening up space, naming your band after the secret police, band names and history vs. art, collectives and drummers being your kids teacher, the end of Obits, and best of luck in future endeavors. Artisanal, small batch music and culture, PRF Props and more. EVERYTHING MUST BE AWESOME!

All this guest awesomeness and:
actual nervous breakdowns, Tahoe and complete changes in life, Conan Doesn't identify as a tech person and needs to use emojis more, Evan Gritzon and "You Can't Download Coffee", Glory Hole Coffee and the Art of Murder, PRF West wrap up.

Interview starts at 29:18

Savak - Alive in Shadows

Savak - Split Decision
Obits - I'm Closing In

Savak - Knock Don't Run
Shellac - the End of Radio (Closing Theme)
"If you wanna make this DIY shit go, you gotta fucking step up." -Russell Emerson Hall
Conan Neutron & the Secret Friends = Music band: Neutron/Ash/Crover.
Protonic Reversal = Radio Show/Podcast
Radio NOPE = 24/7 Kickass tunes/talk
User avatar
cneutron
Humankind's Greatest Musical Genius
Humankind's Greatest Musical Genius
 
Posts: 4200
Joined: Mon Jun 30, 2003 4:33 pm
Location: Milwaukee, WI

Re: Protonic Reversal-LIVE NOW-Melvins Documentary Filmmaker

Postby cneutron on Thu Jul 07, 2016 7:00 pm

Protonic Reversal is ]LIVE NOW!

Joining us is Bob Hannam of the Melvins Documentary The Colossus Of Destiny - A Melvins Tale.
We'll have one of the film makers Bob join us in studio as well as the other Ryan Sutherby for a bit by phone. We'll talk all about the movie, music and the entire weird and wacky world that is (the) Melvins. Listen live at http://www.radionope.com 8PM Eastern / 5PM Pacific. Tomorrow Radio NOPE
"If you wanna make this DIY shit go, you gotta fucking step up." -Russell Emerson Hall
Conan Neutron & the Secret Friends = Music band: Neutron/Ash/Crover.
Protonic Reversal = Radio Show/Podcast
Radio NOPE = 24/7 Kickass tunes/talk
User avatar
cneutron
Humankind's Greatest Musical Genius
Humankind's Greatest Musical Genius
 
Posts: 4200
Joined: Mon Jun 30, 2003 4:33 pm
Location: Milwaukee, WI

Re: Protonic Reversal-LIVE NOW-FM Mike Upchurch

Postby cneutron on Thu Jul 21, 2016 7:36 pm

Watching the Republican Convention? For the love of fuck. WHY?!?
Protonic Reversal is on the air! back and live with the mighty Mike Upchurch of the Hotbox live in studio at the Radio NOPE world headquarters. We'll be playing tunes and having a laugh, I'll give my review of the Melvins Documentary the Colossus of Destiny. We'll recap the last few months and it will be a GOOD TIME. it's all happening right now.

http://www.radionope.com
"If you wanna make this DIY shit go, you gotta fucking step up." -Russell Emerson Hall
Conan Neutron & the Secret Friends = Music band: Neutron/Ash/Crover.
Protonic Reversal = Radio Show/Podcast
Radio NOPE = 24/7 Kickass tunes/talk
User avatar
cneutron
Humankind's Greatest Musical Genius
Humankind's Greatest Musical Genius
 
Posts: 4200
Joined: Mon Jun 30, 2003 4:33 pm
Location: Milwaukee, WI

Re: Protonic Reversal- LIVE NOW! - Jeff Byron (the Mae Shi)

Postby cneutron on Sat Aug 20, 2016 8:09 pm

Greetings everybody! Like a ninja attack, Protonic Reversal is ON THE AIR! not in our normal timeslot. Tonight is Jeffrey J Byro and Dana Poblete of the excellent band Batwings Catwings. Jeff also used to play in a band called The Mae Shi that you may have heard of. Cool! We're going to play some songs from the new Batwing Catwings record, talk to Jeff and Dana and have a great old time!

You know the place... R A D I O... N - O - P - E!

http://www.radionope.com
"If you wanna make this DIY shit go, you gotta fucking step up." -Russell Emerson Hall
Conan Neutron & the Secret Friends = Music band: Neutron/Ash/Crover.
Protonic Reversal = Radio Show/Podcast
Radio NOPE = 24/7 Kickass tunes/talk
User avatar
cneutron
Humankind's Greatest Musical Genius
Humankind's Greatest Musical Genius
 
Posts: 4200
Joined: Mon Jun 30, 2003 4:33 pm
Location: Milwaukee, WI

Re: Protonic Reversal- ep86-FM TyWebb (Mike Upchurch)

Postby cneutron on Tue Aug 23, 2016 6:10 pm

Episode 86! Mr. Mike Upchurch of the Hotbox.
Image
Stream/download
itunes
stitcher

Mike Upchurch of the Hotbox! Comes into the Radio NOPE world HQ to talk about heavy jams, and finding the underground NOT through punk rock. Politics are discussed, jokes are cracked and a good time is had by all.

songs played:
Melvins - Choco Plumbing
Tweak Bird - Greens

Melvins - #2 Pencil
Helms Alee - Crystal Gale / New West

The Cell Phones - You Make Me Say No

Torche - Charge of the Brown Recluse

Shellac - End of Radio (Closing Theme)
"If you wanna make this DIY shit go, you gotta fucking step up." -Russell Emerson Hall
Conan Neutron & the Secret Friends = Music band: Neutron/Ash/Crover.
Protonic Reversal = Radio Show/Podcast
Radio NOPE = 24/7 Kickass tunes/talk
User avatar
cneutron
Humankind's Greatest Musical Genius
Humankind's Greatest Musical Genius
 
Posts: 4200
Joined: Mon Jun 30, 2003 4:33 pm
Location: Milwaukee, WI

Re: Protonic Reversal- ep87-Jeff Byron (the Mae Shi, BWCW)

Postby cneutron on Mon Aug 29, 2016 1:55 pm

Image
stream/download
itunes
stitcher

Jeff and Dana from Batwings Catwings talk about their new ep Coast to Coast and the experience of being a poppy, but noisy band. The differences between Turbo Lightning and Batwings Catwings, EPs over albums and doing almost every piece of it DIY. Writing inspiration and influence and touring Japan for shows or silly videos. Jeff speaks a bit about producing music for shows and eliminating the excuse of writer's block. He also talks a bit about his time in the Mae-Shi and let's it drop that there will be a one off reunion of that band as a benefit for the legendary all-ages venue the Smell.


Batwings Catwings - Totally Outrageous
Batwings Catwings - Coast to Coast

Batwings Catwings - 1000 Volts
the Mae-shi - Run to Your Grave
Turbo Lightning - Faster Than Light
The Mae Shi - Power to the Power Bite Two
John Congleton & The Nighty Nite - Until It Goes
Shellac - the End of Radio (Closing Theme)
"If you wanna make this DIY shit go, you gotta fucking step up." -Russell Emerson Hall
Conan Neutron & the Secret Friends = Music band: Neutron/Ash/Crover.
Protonic Reversal = Radio Show/Podcast
Radio NOPE = 24/7 Kickass tunes/talk
User avatar
cneutron
Humankind's Greatest Musical Genius
Humankind's Greatest Musical Genius
 
Posts: 4200
Joined: Mon Jun 30, 2003 4:33 pm
Location: Milwaukee, WI

Re: Protonic Reversal- LIVE NOW - last Brenna Betts show

Postby cneutron on Thu Sep 15, 2016 6:59 pm

Protonic Reversal is live and on the air! Tonight there is no guest, but it is the last show with my delightful cohost Brenna Betts. Please tune in as we play some tunes, have a laugh or two and send her off on her next adventure.

tune it to http://www.radionope.com
"If you wanna make this DIY shit go, you gotta fucking step up." -Russell Emerson Hall
Conan Neutron & the Secret Friends = Music band: Neutron/Ash/Crover.
Protonic Reversal = Radio Show/Podcast
Radio NOPE = 24/7 Kickass tunes/talk
User avatar
cneutron
Humankind's Greatest Musical Genius
Humankind's Greatest Musical Genius
 
Posts: 4200
Joined: Mon Jun 30, 2003 4:33 pm
Location: Milwaukee, WI

Re: Protonic Reversal- Ep088: Goodbye Brenna Betts

Postby cneutron on Fri Sep 16, 2016 12:26 am

Ep88: Brenna Betts last show
Image
stitcher
itunes
The feed

It’s the end of an era! Protonic Reversal cohost Brenna Betts is moving away. She gets the royal send off with a crazy go nuts hell ass episode that includes… well, a lot of stuff. Dying dogs, the sound of silence. Measurements of synth. The pre-requisite political talk, Coywolves, medication side effect commercials, Evan Gritzon: scene of 1, skeletons, There are remembrances, recollections, opining and other things. Ridley Scott: “That Never Happened.” Nonsense and epiphany, navalgazing. Farewell Brenna we will miss you.
Whores. – I’m an Amateur At Everything
Motherfucker – Carl Sagan’s Ghost
Vibrolas – You Can’t Rock in Flip Flops
Christian fitness – happiness is not for amateurs
Red Fang – Prehistoric Dog
Helms Alee – Dream Long
Multicult – Stop Calling
Nocturnal Habits – Good Grief
War Brides – Shark
Shellac – End of Radio (Closing Theme)
"If you wanna make this DIY shit go, you gotta fucking step up." -Russell Emerson Hall
Conan Neutron & the Secret Friends = Music band: Neutron/Ash/Crover.
Protonic Reversal = Radio Show/Podcast
Radio NOPE = 24/7 Kickass tunes/talk
User avatar
cneutron
Humankind's Greatest Musical Genius
Humankind's Greatest Musical Genius
 
Posts: 4200
Joined: Mon Jun 30, 2003 4:33 pm
Location: Milwaukee, WI

Re: Protonic Reversal- Ep088: Goodbye Brenna Betts

Postby numberthirty on Fri Sep 16, 2016 2:54 am

phpBB [media]
154 wrote:Are you in Voivod or something?
User avatar
numberthirty
King Shit of Fuck Mountain
 
Posts: 19862
Joined: Sat Dec 03, 2005 3:28 am

Re: Protonic Reversal- LIVE NOW! - Falco - (FoTL, mclusky)

Postby cneutron on Thu Sep 22, 2016 7:11 pm

LIVE NOW! Protonic Reversal... it's the return of Andrew Falkous (AKA: Falco) of Future Of The Left, Mclusky and Christian Fitness. His new Christian Fitness (Falco solo) is a ripper and a half. There's also a new FoTL record that I quite like.
Looking forward to another round of scathing wit, dark humor and fascinating conversation. 8PM Eastern/5PM Pacific on Radio NOPE.
http://www.radionope.com
"If you wanna make this DIY shit go, you gotta fucking step up." -Russell Emerson Hall
Conan Neutron & the Secret Friends = Music band: Neutron/Ash/Crover.
Protonic Reversal = Radio Show/Podcast
Radio NOPE = 24/7 Kickass tunes/talk
User avatar
cneutron
Humankind's Greatest Musical Genius
Humankind's Greatest Musical Genius
 
Posts: 4200
Joined: Mon Jun 30, 2003 4:33 pm
Location: Milwaukee, WI

Re: Protonic Reversal -LIVE NOW - christian lembach (whores.

Postby cneutron on Thu Sep 29, 2016 7:56 pm

Protonic Reversal is on the AIR right now! today's guest is Mr. Christian Lembach of the fantastic band Whores. from Atlanta. Coming back on to talk about their new record GOLD and all things badass Noise rock and not. Tune it in! http://www.radionope.com
"If you wanna make this DIY shit go, you gotta fucking step up." -Russell Emerson Hall
Conan Neutron & the Secret Friends = Music band: Neutron/Ash/Crover.
Protonic Reversal = Radio Show/Podcast
Radio NOPE = 24/7 Kickass tunes/talk
User avatar
cneutron
Humankind's Greatest Musical Genius
Humankind's Greatest Musical Genius
 
Posts: 4200
Joined: Mon Jun 30, 2003 4:33 pm
Location: Milwaukee, WI

Re: Protonic Reversal -ep089:Falco (future of the left, mclu

Postby cneutron on Fri Sep 30, 2016 10:51 am

ok! 7th time's the charm...hope it posts this time.
Episode 89: Andrew "Falco" Falkous (Future Of The Left, Mclusky, christian fitness)
Image

stream/dl
stitcher
itunes
feed
Interview begins at 12:20
Songs Played:

Episode 89: Andrew "Falco" Falkous (Future Of The Left, Mclusky​, christian fitness)
The enigmatic and clever Falco returns for a record breaking 4th appearance! In a brief pause in the opus making, capturing thoughts you didn’t know you had yet, record releases based on people’s commute, new christian fitness! New Future of the Left! guitar pedals and the “that” pedal, Brexit and losing the moral high ground, Doing it lots and know there are ups and downs, dabbling in other art forms, liking “the good bands”, song titles, mclusky incursions, money for worthy causes and paying with cred, relocating to London, Bob Marley-implied welshman, lineup shifts, Twin Peaks (So good or no good?), nuance and guileless borderline stalkers, psychic anguish NOT helping the creative process, Hecklers, accents, 16% egregious dickheadery, political correctness vs. treating people with respect, Men’s Rights Activists and manufacturing fury, Julia’s solo record and Frank Black singing on it, why you do NOT hear Falco guest appearances, Gold Plated Twat Wagons, etc. You know the drill.
christian fitness – Reggie has asbestos training
Future of the Left – Back When I Was Brilliant

Future of the Left – Running All Over the Wicket
Shellac – the End of Radio (Closing Theme)
"If you wanna make this DIY shit go, you gotta fucking step up." -Russell Emerson Hall
Conan Neutron & the Secret Friends = Music band: Neutron/Ash/Crover.
Protonic Reversal = Radio Show/Podcast
Radio NOPE = 24/7 Kickass tunes/talk
User avatar
cneutron
Humankind's Greatest Musical Genius
Humankind's Greatest Musical Genius
 
Posts: 4200
Joined: Mon Jun 30, 2003 4:33 pm
Location: Milwaukee, WI

Re: Protonic Reversal -ep090: Christian Lembach (Whores.)

Postby cneutron on Wed Nov 02, 2016 8:31 pm

Ep090: Christian Lembach (Whores.)
Image

stream/dl
stitcher
itunes
feed

Ep090: Christian Lembach (Whores.)
Christian returns to Protonic Reversal to talk about the new whores record GOLD, online presence and communication, bullshit filters, the sacrifices and choices one makes for "living the life" and the trade-offs that ensue, the deep affinity and friendship that comes from a shared esoteric interest, Harrison Ford, quality merch, PRF BBQ Louisville, self awareness and SO. MUCH. MORE.
"If you wanna make this DIY shit go, you gotta fucking step up." -Russell Emerson Hall
Conan Neutron & the Secret Friends = Music band: Neutron/Ash/Crover.
Protonic Reversal = Radio Show/Podcast
Radio NOPE = 24/7 Kickass tunes/talk
User avatar
cneutron
Humankind's Greatest Musical Genius
Humankind's Greatest Musical Genius
 
Posts: 4200
Joined: Mon Jun 30, 2003 4:33 pm
Location: Milwaukee, WI

Re: Protonic Reversal -TODAY - Justin Trosper (Unwound)

Postby cneutron on Thu Dec 08, 2016 7:26 pm

We're back live tonight with the incredible Justin Trosper of Nocturnal Habits, Survival Knife and Unwound. Tune in at 8PM Eastern, 5 PM Pacific to http://www.radionope.com to hear a career spanning interview with this influential and amazing guitarist and songwriter and hear some of the songs off of the wonderful new Nocturnal Habits record. *ONLY* on Radio NOPE
"If you wanna make this DIY shit go, you gotta fucking step up." -Russell Emerson Hall
Conan Neutron & the Secret Friends = Music band: Neutron/Ash/Crover.
Protonic Reversal = Radio Show/Podcast
Radio NOPE = 24/7 Kickass tunes/talk
User avatar
cneutron
Humankind's Greatest Musical Genius
Humankind's Greatest Musical Genius
 
Posts: 4200
Joined: Mon Jun 30, 2003 4:33 pm
Location: Milwaukee, WI

Re: Protonic Reversal -LIVE NOW- Justin Trosper (Unwound)

Postby hackthesidesaway on Sat Dec 10, 2016 6:44 pm

OMG yes!!
podcast?
User avatar
hackthesidesaway
utility man
utility man
 
Posts: 66
Joined: Thu Sep 20, 2012 12:27 pm
Location: KAH-LEE-FOR-NI-UH

PreviousNext

Return to General Discussion

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot], JohnnyDoglands and 6 guests